Pages Menu
Categories Menu

Assistentens arbejdspapirer

 

Assistentens arbejdspapirer er et kursus, der skærper revisorassistentens faglige kompetencer.

Det gør dig i stand til at aflevere mere præcise afstemninger og færdige arbejdspapirer til den kundeansvarlige revisor; hverken for mange eller for få arbejdspapirer.

Fordel: Du sikrer dig, at du ikke bruger for lang tid på unødvendige arbejdspapirer og afstemninger, som  ikke vil kunne faktureres hos kunden.

Mål & udbytte

Det overordnede formål med dette kursus Assistentens arbejdspapirer er at give dig en viden om de arbejdspapirer, du skal udarbejde og de afstemninger, du skal foretage – tilpasset den type revisorerklæring, som er aftalt mellem virksomheden og den kundeansvarlige revisor.

Efter kurset vil du opnå en forståelse for de forespørgsler, du vil have foretaget omkring bogholderi og regnskab.

Du vil også have opnået en forståelse af forskellen i jeres arbejdsmetoder afhængig af den aftalte type revisorerklæring.

Efter kurset kan du selv udarbejde et oplæg til den kundeansvarlige revisor med forslag til de nødvendige afstemninger og arbejdspapirer for en kunde.

Tilmeld

Kursus i Grænseflader mellem skat og moms

 

Underviser

Henrik EriksenHenrik Eriksen, registreret revisor med eget revisionsfirma i Korsør og 17 års erfaring som underviser for primært revisor-elever og revisorassistenter.

Henrik har tidligere undervist på kurset Revisionsteknik for Assistenter, hvor kurset meget målrettet gav revisorassistenterne den nødvendige viden til at kunne udarbejde de korrekte arbejdspapirer ved ISA-revision.

Henrik har med stor succes undervist for Fakta Kurser mange år.

Målgruppe

Revisorassistenter, som ønsker at skærpe deres faglige færdigheder og minimere revisionsvirksomhedens nedskrivninger på ikke-fakturerebare timer.

Ny medarbejdere i revisionsbranchen, som ønsker et godt grundlæggende hands-on-kursus til at lære de mest almindelige afstemnings- og regnskabsteknikker.

Kursusindhold

På kurset Assistentens arbejdspapirer gennemgår og belyser vi følgende emner:

  • Kravene til revisors arbejde ved de fire forskellige erklæringstyper: assistance, review, udvidet gennemgang og revision
  • De nødvendige arbejdspapirer for regnskabets enkelte poster i forhold til typen af revisors erklæring
  • Den bogføringsmæssige behandling af leasingomkostninger
  • Den bogføringsmæssige behandling af kurstab ved langfristet gæld
  • Problemerne ved manglende kasseafstemning/kasseoptælling
  • Argumenter for korrekt valg af erklæringstype

Undervisningsmetode

Kurset Assistentens arbejdspapirer bliver i høj grad baseret på en praktisk gennemgang, illustreret med cases og praktisk anvendelige paradigmer/værktøjer.

Dato, tid og sted

  • 11. november 2019 kl. 9-16 på Frederik VI’s Hotel i Odense

Pris

  • 3.500 kr. ved bestilling af 1 kursus
  • 3.000 kr. pr. kursus ved bestilling af minimum 5 kurser samlet senest den 1. september 2019
  • 3.195 kr. pr. kursus ved bestilling af 5 kurser samlet fra den 2. september 2019

Tilmelding

Assistentens arbejdspapirer (Odense)

Beskrivelse:

Tilmelding til Assistentens arbejdspapirer (Odense)

Starttidspunkt: 09:00
Sluttidspunkt: 16:00

Dato: 11. november 2019

Adresse:
Frederik VI's Hotel
Rugårdsvej 590
Odense NV
5210
Kort og kørselsvejledning

Tilmeldingsdetaljer

Personlige informationer

Ja tak! Send mig Fakta Kursers Nyhedsbrev

Få vores nyheder direkte i din indbakke

Vupti! Så er din tilmelding ekspederet videre!