Digitalisering af bogholderiet – Overblik
Hvordan sørger du for at forstå, hvilke processer og arbejdsopgaver, som er relevante at effektivisere i virksomheden?
Digitalisering er ord, der bruges hyppigt og ofte vil en digitalisering af arbejdet være en stor del af løsningen. Men præcis hvad, der skal digitaliseres og hvordan er utroligt vigtigt at forstå.
Effektivisering handler i høj grad om at forstå præcis, hvilke arbejdsprocesser, der har indflydelse på bogholderiet. Omlægning af eksisterende arbejdsrutiner, ansvar og ejerskab spiller i lige så høj grad en rolle.
Har du et effektivt bogholderi er der mulighed for at øge kvaliteten og gennemsigtigheden for derigennem at kunne træffe de rigtige beslutninger.
Der er også enorme ressourcebesparelser i sigte. Både for folk involveret direkte i bogholderiet, men især relevant for alle dem, der har en berøring med det administrative.
Et effektivt bogholderi giver mulighed for vækst uden at eksplodere i fejl og høje administrative omkostninger.
Læs hele kursusbeskrivelsen her.
Dato & tid
8. december 2021 kl. 9-16 på Scandic, Hvidovre
14. december 2021 9-16 på Frederik VI’s Hotel, Odense
Underviser
Frederik Sandgrav, HD-R, administrerende direktør, ekspert i bogholderi for SMV virksomheder.
Kursusindhold
Vi gennemgår bl.a.:
* Hvordan du gennemgår virksomhedens arbejdsområder
* Hvilke udfordringer og problemer, der findes i f.eks:
* Kreditorstyring
* Debitorer
* Salg
* Indkøb
* Løn
* Lager
* Finans
* Hvordan du strukturerer ændringer, så de bliver succesfulde
* Hvordan du måler ændringerne